Wydanie zaświadczenia o zatrudnieniu

Księgowość
23 czerwca 2022 Piotr Świerżewski

W sytuacji kiedy pracownik stara się o kredyt musi on przedstawić w banku zaświadczenie o zatrudnieniu. Taki dokument wystawiany jest przez pracodawcę, aby potwierdzić fakt istnienia stosunku pracy oraz wskazać jego szczegółowe parametry.

W przepisach prawa nie znajdziemy regulacji zasad wydawania pracownikom zaświadczeń o zatrudnieniu. Jedyny wyjątek stanowi art. 125 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 roku o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. To właśnie ten przepis nakłada na pracodawcę obowiązek wydania pracownikowi lub organowi rentowemu zaświadczeń niezbędnych do ustalenia prawa do świadczeń i ich wysokości. Takie zaświadczenie przyjmuje postać druku ZUS

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.