Informacja o warunkach zatrudnienia pracownika

Księgowość
08 sierpnia 2022 Piotr Świerżewski

Kiedy pracodawca postanawia zatrudnić pracownika wręcza mu umowę o pracę. To nie jedyny dokument. Przepisy Kodeksu pracy nakładają na każdego pracodawcę obowiązek przygotowania i przekazania pracownikowi tzw. informacji o warunkach zatrudnienia. Jak powinna wyglądać informacja o warunkach zatrudnienia pracownika i co powinno się w niej zawrzeć?

Oczywiście podstawowym dokumentem, jaki przedsiębiorca musi przekazać pracownikowi, jest umowa o pracę. Musi ona określać rodzaj pracy, miejsce jej wykonywania, wysokość należnego wynagrodzenia (wraz z wyszczególnieniem poszczególnych jego składników), wymiar czasu pracy oraz termin jej rozpoczęcia.

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.