
Z uwagi na zgłaszane przez zakłady pracy chronionej problemy dotyczące prawa do korzystania ze zwolnienia z...
Z uwagi na zgłaszane przez zakłady pracy chronionej problemy dotyczące prawa do korzystania ze zwolnienia z...
Z uwagi na zgłaszane przez zakłady pracy chronionej problemy dotyczące prawa do korzystania ze zwolnienia z...
Jeżeli chcesz uzyskać zaświadczenie o braku lub o wysokości zaległości we wpłatach obowiązkowych na PFRON...
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych informuje, że w systemie e-PFRON2 istnieje możliwość...
Wykładowca: Małgorzata Tylewicz - Piwnik - Wiceprezes OBPON.ORG
Warsztaty szkoleniowe: Zmiany w 2023 roku dla...
Z dniem 29 kwietnia 2023 r. wchodzi w życie nowe rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 27...
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej opublikowało specyfikację warunków zamówienia publicznego pod nazwą: „Ochrona fizyczna osób i mienia w obiektach Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, zlokalizowanych w Warszawie przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5, ul. Brackiej 4 i ul. Żurawiej 4a oraz obiektu Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych zlokalizowanego w Gdańsku przy ul. Rzeźnickiej 58”.
W wyjaśnieniach treści specyfikacji warunków zamówienia Ministerstwo jednoznacznie stwierdza, że wyklucza zatrudnienie osób z niepełnosprawnością na stanowiskach ochrony mienia i recepcji, cyt: „Zamawiający wymaga aby do realizacji zadań stanowiących przedmiot umowy zostały skierowane osoby bez ograniczeń psychofizycznych (w tym stwierdzonych grupą inwalidzką.”
Organizacja OBPON.ORG skierowała do MRiPS w tej sprawie interwencję.
Przedstawiamy fragmenty wyjaśnień treści specyfikacji przetargowej:
Pytanie 2:
Czy z uwagi na charakter i specyfikę usług ochrony osób i mienia Zamawiający dopuszcza realizację usługi przez pracowników ochrony oraz recepcji z orzeczeniem o niepełnosprawności psychicznej lub fizycznej?
Odpowiedź Zamawiającego:
Nie. Zgodnie z wymaganiami zawartymi w Szczegółowym opisie, zakresie i warunkach realizacji przedmiotu umowy (Załącznik nr 1 do Projektowanych postanowień umowy dotyczy obu części) Zamawiający wymaga aby do realizacji zadań stanowiących przedmiot umowy zostały skierowane osoby bez ograniczeń psychofizycznych (w tym stwierdzonych grupą inwalidzką). Wymóg ten odnosi się zarówno do pracowników realizujących usługi ochrony osób i mienia jak i pracowników obsługujących recepcję.
Ponadto wobec każdego pracownika realizującego usługi ochrony Zamawiający postawił wymóg posiadania wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby wszyscy zatrudnieni przez niego pracownicy, którzy wykonują bezpośrednio usługi ochrony osób i mienia jak i usługi recepcji wykazywali się sprawnością niezbędną do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy ze zwróceniem uwagi na zakres wykonywanych czynności opisanych w każdorazowo w załączeniu nr 1 do PPU dla obu części.
Pytanie 3:
Czy stanowiska pracy pracowników ochrony oraz recepcji są przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych?
Odpowiedź Zamawiającego:
Z uwagi na wymóg Zamawiającego aby zadania stanowiące przedmiot umowy były realizowane przez osoby bez ograniczeń psychofizycznych (w tym stwierdzonych grupą inwalidzką), jak również aby pracownicy realizujący usługi ochrony posiadali wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej posterunki służby ochrony jak i recepcja nie są przystosowane do obsługi przez osoby niepełnosprawne.
Pytanie 4:
Zgodnie z treścią SWZ oraz załącznikiem nr 1 i nr 2 do umowy (OPZ), proszę o jednoznaczne potwierdzenie lub zaprzeczenie (TAK – zezwala / NIE – nie zezwala), czy Zamawiający dopuszcza realizację przedmiotu usług zarówno ochrony, jak i obsługi recepcji przez osoby niepełnosprawne – z orzeczonym stopniem niepełnosprawności?
Odpowiedź Zamawiającego:
Patrz odpowiedź na pytanie nr 2
Załączniki:
INTERWENCJA OBPON.ORG DO MRIPS
Zarząd Organizacji OBPON.ORG
Poprzez pliki „cookies" należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych.
Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies" zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Pliki „cookies" używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.
Stosowane są dwa rodzaje plików „cookies" – „sesyjne" oraz „stałe". Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe" pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies" albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.
Pliki „cookies" wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.
Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies" mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies" na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies" w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies" dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Ograniczenie stosowania plików „cookies", może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych sp. z o.o. sp. k. w Przemyślu (adres: ul. Aleksandra Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl) - dalej zwana OBPON.
Jak możesz uzyskać informację o swoich danych osobowych?Możesz skontaktować się nami pisząc na adres e-mail rodo@obpon.pl lub kierując tradycyjną korespondencję na podany powyżej adres.
W jakim celu pozyskujemy i przetwarzamy Twoje dane osobowe?Twoje dane osobowe będziemy pozyskiwać i przetwarzać wyłącznie w celach:
Nie będziemy przetwarzać Twoich danych w sposób zautomatyzowany, w tym poprzez profilowanie. W ramach świadczonych przez OBPON usług korzystamy z plików cookies, tylko poprzez obserwacje i analizę ruchu na naszej stronie, jednak w ramach tych czynności nie przetwarzamy danych osobowych w rozumieniu RODO.
Kto może być odbiorcą Twoich danych?Twoje dane możemy przekazywać innym podmiotom, które będą je przetwarzać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności będą to podmioty:
Twoje dane jesteśmy zobowiązani przechowywać przez okres wskazany w przepisach prawa lub gdy jest to konieczne do prawidłowego prowadzenia przez nas działalności gospodarczej np.:
Przysługuje Ci prawo dostępu do treści Twoich danych oraz prawa ich sprostowana, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody). W tym celu wystarczy, wyślesz do OBPON na adres e-mail lub pocztą tradycyjną swoje żądanie.
Jeżeli uznasz, że przetwarzając Twoje dane naruszamy RODO, to nasz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jako organu nadzorczego.
Czy podanie przez Ciebie danych jest obowiązkowe?Podanie przez Ciebie danych jest konieczne do zawarcia umowy, jej wykonania oraz rozliczenia. W pozostałym zakresie jest dobrowolne.