Jak ważne są umiejętności komunikacyjne

Kadry
26 września 2022 Piotr Świerżewski

Przy poszukiwaniu pracownika jeszcze nie tak dawno ważne były dla pracodawcy jego kompetencje twarde, czyli umiejętności, które można łatwo zmierzyć, udowodnić, są specjalistyczne i pozwalają wykonywać dany zawód. W obecnym czasie coraz więcej mówi się o umiejętnościach miękkich, które nie są co prawda do zmierzenia, nie da się ich łatwo nauczyć, ale mogą sprawić, że pracownik będzie znacznie lepiej wywiązywał się ze swoich obowiązków.

Nie da się ukryć, że znajomość programów, języków czy też wiedza teoretyczna są bardzo ważne. Tylko co z tego, jeśli poza tym pracownik nie potrafi jasno przekazywać komunikatów, nie radzi sobie ze stresem i jeszcze do tego trudno mu pracować w grupie? Brak umiejętności miękkich może być naprawdę problemem, dlatego też z roku na rok przybywa zawodów, w których są one szczególnie istotne. Grupą takich kwalifikacji są zdolności komunikacyjne.

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.