
Z uwagi na zgłaszane przez zakłady pracy chronionej problemy dotyczące prawa do korzystania ze zwolnienia z...
Z uwagi na zgłaszane przez zakłady pracy chronionej problemy dotyczące prawa do korzystania ze zwolnienia z...
Z uwagi na zgłaszane przez zakłady pracy chronionej problemy dotyczące prawa do korzystania ze zwolnienia z...
Jeżeli chcesz uzyskać zaświadczenie o braku lub o wysokości zaległości we wpłatach obowiązkowych na PFRON...
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych informuje, że w systemie e-PFRON2 istnieje możliwość...
Wykładowca: Małgorzata Tylewicz - Piwnik - Wiceprezes OBPON.ORG
Warsztaty szkoleniowe: Zmiany w 2023 roku dla...
Z dniem 29 kwietnia 2023 r. wchodzi w życie nowe rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 27...
Wykładowca: Małgorzata Tylewicz - Piwnik - Wiceprezes OBPON.ORG
Warsztaty szkoleniowe: Zmiany w 2023 roku dla pracodawców osób z niepełnosprawnościami.
W 2023 roku wchodzą w życie nowe rozporządzenia wykonawcze do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Rozporządzenia określają szeroki zakres zmian dotyczących m.in. wzorów informacji INF-1, INF-2 i INF-Z, zmian deklaracji DEK-2-a oraz zmiany rozporządzenia dotyczącego art. 32 dla zakładów pracy chronionej i DEK-2-b dla zakładów aktywności zawodowej. Wiele zmian dotyczy także pracodawców z otwartego rynku pracy, a także zmieniają się zasady kontroli przeprowadzanych przez PFRON.
Pierwsze miesiące 2023 roku obfitowały też w zmiany dotyczące praw i obowiązków pracodawców osób niepełnosprawnych. Pojawiły się nowe wytyczne dotyczące zasad ustalania stanów zatrudnienia osób niepełnosprawnych na potrzeby efektu zachęty, rozszerzono definicję kosztów płacy i nałożono na zpchr dodatkowe obowiązki związane z wykonywaniem pracy zdalnej przez niepełnosprawnych pracowników.
W celu przekrojowego ukazania kompletnych nowości w prawie, firma OGÓLNOPOLSKA BAZA PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH oferuje cykl szkoleń zdalnych w formule warsztatowej - w nowym terminie 22 czerwca 2023 r.
Warsztaty obejmą kompleksową tematykę zmian mających wejść w życie w 2023 r. zawartych w 4 rozporządzeniach:
1. Projekt rozporządzenia MRiPS w sprawie pomocy finansowej udzielanej pracodawcom prowadzących zakłady pracy chronionej lub będących przedsiębiorstwami społecznymi ze środków PFRON.
2. Projekt rozporządzenia MRiPS w sprawie określenia wzorów miesięcznych i rocznych informacji o zatrudnieniu, kształceniu lub o działalności na rzecz osób niepełnosprawnych.
Określa zmiany w sprawozdawczości do PFRON oraz zmiany druków w systemie e-PFRON Dotyczy każdego pracodawcy zatrudniającego co najmniej 25 osób w przeliczeniu na etaty i osiągającego 6% wskaźnik zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, pracodawców udzielających ulg we wpłatach na PFRON, ZAZ-ów i przedsiębiorstw społecznych.
3. Projekt rozporządzenia MRiPS w sprawie ustalenia wzorów deklaracji składanych zarządowi PFRON przez pracodawców zobowiązanych do wpłat na ten fundusz.
4. Projekt rozporządzenia MRiPS w sprawie trybu i sposobu przeprowadzania kontroli przez organy upoważnione do kontroli.
Podczas warsztatów, dzięki licznym praktycznym przykładom oraz informacjom merytorycznym uczestnicy uporządkują i pogłębią zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną.
Wykładowca szczególny nacisk położy na kwestie interpretacji orzeczeń o niepełnosprawności - zasad przedłużania ważności w dobie stanu zagrożenia epidemicznego, łączenia rozstrzygnięć z różnych orzeczeń, momentu zaliczenia do schorzeń szczególnych.
Warsztaty dedykowane zakładom pracy chronionej oraz byłym zakładom pracy chronionej, pracodawcom zatrudniającym osoby z niepełnosprawnościami, pracownicy działu kadr, płac oraz księgowości, osoby zarządzające jednostką, biura rachunkowe rozliczające w/w podmioty.
Sprawdź pełny program warsztatów i zapisz się korzystając z rabatu: https://warsztaty.obpon.pl/
SERDECZNIE ZAPRASZAMY WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH!
Z poważaniem
Krzysztof Kuncelman - Prezes Zarządu
www.obpon.pl, www.obpon.org
Poprzez pliki „cookies" należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych.
Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies" zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Pliki „cookies" używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.
Stosowane są dwa rodzaje plików „cookies" – „sesyjne" oraz „stałe". Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe" pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies" albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.
Pliki „cookies" wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.
Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies" mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies" na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies" w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies" dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Ograniczenie stosowania plików „cookies", może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych sp. z o.o. sp. k. w Przemyślu (adres: ul. Aleksandra Fredry 1/1, 37-700 Przemyśl) - dalej zwana OBPON.
Jak możesz uzyskać informację o swoich danych osobowych?Możesz skontaktować się nami pisząc na adres e-mail rodo@obpon.pl lub kierując tradycyjną korespondencję na podany powyżej adres.
W jakim celu pozyskujemy i przetwarzamy Twoje dane osobowe?Twoje dane osobowe będziemy pozyskiwać i przetwarzać wyłącznie w celach:
Nie będziemy przetwarzać Twoich danych w sposób zautomatyzowany, w tym poprzez profilowanie. W ramach świadczonych przez OBPON usług korzystamy z plików cookies, tylko poprzez obserwacje i analizę ruchu na naszej stronie, jednak w ramach tych czynności nie przetwarzamy danych osobowych w rozumieniu RODO.
Kto może być odbiorcą Twoich danych?Twoje dane możemy przekazywać innym podmiotom, które będą je przetwarzać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności będą to podmioty:
Twoje dane jesteśmy zobowiązani przechowywać przez okres wskazany w przepisach prawa lub gdy jest to konieczne do prawidłowego prowadzenia przez nas działalności gospodarczej np.:
Przysługuje Ci prawo dostępu do treści Twoich danych oraz prawa ich sprostowana, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody). W tym celu wystarczy, wyślesz do OBPON na adres e-mail lub pocztą tradycyjną swoje żądanie.
Jeżeli uznasz, że przetwarzając Twoje dane naruszamy RODO, to nasz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jako organu nadzorczego.
Czy podanie przez Ciebie danych jest obowiązkowe?Podanie przez Ciebie danych jest konieczne do zawarcia umowy, jej wykonania oraz rozliczenia. W pozostałym zakresie jest dobrowolne.