Co powinno zawierać świadectwo pracy pracownika z niepełnosprawnością?

Kadry
05 czerwca 2023 Paweł Kawka

W jakich okolicznościach pracodawca jest zobowiązany do wydania pracownikowi z niepełnosprawnością świadectwa pracy? Jakie elementy powinno zawierać świadectwo pracy wydane po rozwiązaniu lub wygaśnięciu stosunku pracy?

Wydanie świadectwa pracy zalicza się do podstawowych obowiązków pracodawcy, a jego naruszenie łączy się z odpowiedzialnością na gruncie przepisów prawa pracy. Zgodnie z dyspozycją art. 97 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j.: Dz. U. z 2022 r., poz. 1510, ze zm.) – dalej: k.p., w związku z rozwiązaniem bądź wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca ma obowiązek wydania pracownikowi z niepełnosprawnością świadectwa pracy w dniu, w

Dołącz do nas

Nie masz jeszcze wykupionego dostępu? Zapoznaj się z naszymi pakietami dla Firm

Zobacz pakiety Masz już konto? Zaloguj się

Informacja dotycząca plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w przeglądarce. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych, zażądać informacji o zakresie przetwarzanych danych lub zmienić zakres ich przetwarzania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajdziesz w Polityce Prywatności.